afbeelding-BASF-1

Zichtbaar zijn op de plekken
waar je klanten zijn

Mediastrategie

Je verhaal is klaar. Je wilt het gaan verspreiden. Maar welke middelen zet je hiervoor in. Dit is in een notendop de mediastrategie. Omdat het aanbod aan beschikbare communicatie middelen toeneemt, is ook de mediastrategie complexer geworden. Een goede mediastrategie richt zich op de keuze van middelen en de hoogst haalbare effectiviteit (het hoogste bereik tegen de laagste kosten).

Adverteren

Dankzij digitalisering zijn er meer mogelijkheden om te adverteren. Oriënteerde men zich in het verleden vooral via vakbladen, beurzen en salesmensen, nu gebeurt dat grotendeels online. Het is belangrijk je mediastrategie daarop af te stemmen.

Online adverteren (bijvoorbeeld Adwords of webvertising) biedt grote voordelen. Van een online campagne zijn de resultaten exact te meten in termen van websitebezoek en conversie (bijvoorbeeld aanvraag online nieuwsbrief, invulling contactformulier of in het meest gunstige geval bestellingen).

Daarnaast blijft adverteren via print een uitstekend middel om naamsbekendheid te verhogen of campagnes te ondersteunen. Ook printcampagnes zijn tegenwoordig goed te meten, bijvoorbeeld door te werken met speciale landingspagina’s.

Signing

Signing biedt tal van mogelijkheden. Benut die vooral goed. Autobelettering of de belettering van bedrijfsgebouwen leveren gratis reclame op.

Andere vormen van signing zijn abri’s en billboards. Perfect voor tijdelijke campagnes en te combineren met online landingspagina’s.

Direct mail en direct e-mail

Direct mail blijft een uitermate geschikt middel om snel een grote doelgroep te bereiken. Geprinte direct mail naar geselecteerde adresbestanden is kostbaar en vaak een flinke aanslag op de budgetten (drukwerk, handling en porto).

Direct e-mail (e-mailmarketing) heeft geprinte mail voor een belangrijk deel vervangen. Met direct e-mail kan je uitsluitend je bestaande klanten / relaties informeren. Ongevraagde mail wordt gezien als spam. En dat wil geen enkel bonafide bedrijf.

Nieuwsbrieven en magazines

Hoogkwalitatieve informatie verdient een goed podium. Nieuwsbrieven en magazines zijn uitermate geschikt als er behoefte is aan verdieping of meer achtergrondinformatie. Tegelijkertijd zijn het uistekende instrumenten voor een krachtige profilering. Het succes staat of valt bij een goede redactie en de bereidheid te investeren in goede content zowel in tekst als beeld. Veel bedrijven kiezen ervoor om jaarlijks of zelfs eenmalig een magazine te maken en dit te verbinden aan een evenement, jubileum of beurs.

Beurzen en presentaties

De deelname aan beurzen gebeurt nog te vaak op de automatische piloot. Dat is jammer want dergelijke evenementen bieden veel mogelijkheden om jezelf in de kijker te spelen met een speciaal product of actie. Daarom is het belangrijk deze inspanning in te passen in de mediastrategie aangevuld met bijvoorbeeld een mailing, persoonlijke uitnodigingen, een actie en media exposure.

Menno helpt u graag
als u meer wilt weten

Bel mij terug

Cases

Kijk gerust naar verschillende cases en zie wat Reach onderscheidend maakt.

NLNet-overzicht

Patiëntenorganisatie NLNet

Boek en website

Landerije-overzicht

De Landerije

Restyling huisstijl

medi-academie-portret

medi Nederland

Website scholing medi

Onze klanten

Bart de Vroome

Nufarm Benelux

Samenwerken met Reach staat garant voor een professionele aanpak op een informele manier. Wij ervaren Reach als een full service bureau dat ons veel werk uit handen neemt door goed te luisteren, eigen initiatief te nemen en met praktische oplossingen te komen.

klanten-nufarm-2

Meer klanten over Reach